poniedziałek, 13 stycznia 2014

Moje PRL-ki

Dzisiaj postanowiłem pokazać moje PRL-ki. Obecnie posiadam 5 stad.

Na początek jednak chciałbym wyjaśnić co to jest PRL, niestety wiele osób często nie do końca rozumie o co chodzi z tymi krewetkami.
Otóż PRL oznacza Pure Red Line i wcale nie tyczy się to selekcjonowanych krewetek z Japonii. Chodzi tu bardziej o geny tych krewetek. PRL-ki nie mogą być potomkami mieszanek ze Snow White czy, co obecnie jest często spotykamy, z Taiwan Bee lub ich hybrydami. Ponieważ dość ciężko jest to sprawdzić często musimy polegać na hodowcy od którego kupujemy.
Nie da się stwierdzić czy mamy do czynienia z PRL-kami tylko patrząc na krewetki. Szczególnie hybrydy Taiwan Bee potrafią także być bardzo ładne.
Niezaprzeczalny oczywiście jest fakt iż obecnie najpiękniejsze okazy PRL-ek możemy oglądać w Japonii czy na Taiwanie. Wynika to z faktu iż tamtejsi hodowcy doskonale zajęli się selekcją tych krewetek. Warto tu jednak nadmienić iż również w Europie jest coraz więcej osób mogących się poszczycić naprawdę wspaniałymi zwierzętami.

Przedstawione poniżej zwierzęta pochodzą z mojej najstarszej linii i zostały zakupione ładnych kilka lat temu u bardzo cenionego w Niemczech hodowcy Uwe Neumanna. Wedle informacji jakie uzyskałem od niego krewetki te pochodziły z japońskiej hodowli Ebi-Ten.

Obecnie część moich zwierząt już ma czerwone nóżki (postaram się wrzucić na dniach zdjęcia). Mam nadzieję że uda mi się kiedyś dogonić kolegów z Japonii.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz