środa, 4 maja 2011

Orange Sakura z własnej selekcji

Jesienią 2010 roku przyglądając się młodzieży krewetkowej w zbiorniku z sakurami zauważyłem kilka osobników znacznie jaśniejszych od pozostałych. Myślałem że to słabe osobniki ale z czasem zaczęły nabierać pomarańczowego koloru.
Przypomniałem sobie wtedy iż pierwsze Orange Sakury powstały właśnie dzięki selekcji ze "zwykłych" Sakur. Co prawda niektórzy twierdzili że to krzyżówka z Yellowkami ale to co zobaczyłem w akwa przekonało mnie że to raczej selekcja. Poniżej jedne z pierwszych zdjęć zrobionych jeszcze w baniaku z Sakurami.



 Odseparowałem więc te osobniki do oddzielnego zbiornika żeby przekonać się czy ich potomstwo dziedziczy kolor. Pierwsze mioty pokazały że tylko część młodych było pomarańczowych.
Obecnie dalej prowadzę selekcję i mam nadzieję że już wkrótce będę posiadał czystą, utrwaloną linię. To niespodziewane "znalezisko" w baniaku sakur dostarczyło mi naprawdę dużo radości.
Poniżej zdjęcia F1 w oddzielnym już zbiorniku. Udało mi się uchwycić samca i samicę.


1 komentarz:

  1. piękne krewetki:) marzą mi się właśnie takie sakurki orange- Gratuluję:)
    Pozdrawiam:)

    OdpowiedzUsuń